În perioada postbelică, Italia a fost una dintre primele țări care a intuit și înțeles corect necesitățile și dorințele consumatorilor dornici de frumusețe și confort. Iar la mijlocul anilor ’50, atât întreaga Europă cât și America, purtau la greu costumele italiene, conduceau cunoscutele motociclete Vespa și se delectau cu cafeaua preparată la ibric.
O nouă etapă revoluționară în lumea designului italian are loc la mijlocul anilor ’60 în cadrul expoziției ”i saloni milano”. Sub influențele progresiste ale vremurilor, în cadrul expoziției este deschisă o nouă direcție de design. Numărul participanților la acel panel a fost relativ mic, însă felul în care aceștia au recomandat ulterior lucrările admirate a trezit interesul iubitorilor de frumos din întreaga lume.
Titlurile de articole ale presei din acea perioadă vorbeau despre faptul că: ”Designerii italieni, în procesul de creare a mobilei, privesc mult mai profund, așa încât într-un final creează mobilă cu caracter.” sau că ”Italienii provoacă întreaga omenire. Mobila creată de aceștia uimește sau irită, însă nicicum nu lasă pe cineva indiferent”.
În acel moment Italia devine o adevărată “Mecca” al designului european. Iar această asociere permite brandurilor și designerilor italieni să devină principalii influențatori ai acestui domeniu la nivel mondial. La începutul anilor ’80 designul începe să se răsfrângă subtil dar sigur asupra marketingului, publicității și stilului personal al consumatorilor. Și de această dată designul italian își confirmă titlul de lider al tendințelor experimentând și asumându-și noi provocări.
Devine deosebit de actual aspectul emoțional așa încât obiectele create de către italieni capătă trăsături omenești, sensibilitate și substrat. Designerii italieni credeau cu toată ființa că obiectele de interior trebuie să îmbunătățească viața oamenilor, aducând în casele acestora mai multă căldură, lumină și trăire.
De aici se desprind și planurile de viitor ale designului italian - să îmbunătățească starea emoțională a oamenilor oferindu-le nu doar o viață comodă ci și una plină de satisfacție.
Și pentru că au depășit frica de a experimenta cu texturi și materii prime noi, designerii italieni și-au obișnuit consumatorii cu creații care le provoacă nu doar admirație ci și dorința permanentă de a oferi acestor creații un loc special în viețile lor.
Vă invităm în magazinul ABC să faceți cunoștință cu designul italian. Suntem siguri că îl veți aprecia la cel mai înalt nivel.